Cum sa prinzi un PETste?


Cum sa prinzi un PETste?






   Astăzi o să dezbatem un subiect ce se adresează tuturor pescarilor, dar mai tare celor de pe ape sălbatice! 

   M-am săturat sa merg pe malurile apelor sălbatice şi să zăresc mereu câte un flacon, o pungă goală de la nadă sau diferite obiecte fără folos ce se degradează foarte greu în mediul înconjurător. De ce ne este greu să adunăm gunoiul după noi? Aşteptăm mereu să vină cineva şi să ne facă totul... Dacă tot spunem că iubim natura, atunci ar fi bine să şi dovedim! Eu cred că dacă am avea grijă cu toţii să ne lăsăm locul curat, atunci nu va fi nevoie să strângem mizeria din jur când mai mergem în acelaşi loc sau cel puţin nu va fi nevoie să ne plângem şi să organizăm acţiuni de curăţare a malurilor.


Scuzele mereu exista:



   „Cei de la salubritate sunt plătiţi să-şi facă treabă”Exact! Cei de la salubritate trebuie să-şi facă treaba, nu să adune după fiecare dintre noi. Nu este de datoria lor să caute pe toate malurile şi sub toţi copacii gunoaiele lăsate de cei care n-au nici cel mai mic simţ civic, nici cea mai mică urmă de bun simţ. Puţin cu puţin se adună. Suntem toţi datori să facem lumea asta mai bună, mai curată, mai frumoasă. Să lăsăm locurile în care călcăm aşa cum ne-am dori să le găsim.
   „Nu sunt suficiente coşuri de gunoi şi tomberoane”Nu contest. Aşa-i! Dar fiecare dintre noi îşi permite să cumpere câţiva saci de gunoi, câteva pungi, să le îndese într-un buzunar, să le umple şi să le ducă la cel mai apropiat gunoi. În călătoriile cu maşina e fix acelaşi lucru. Am făcut multe drumuri de sute de kilometri, dar niciodată nu mi-au lipsit pungile de gunoi. La fiecare oprire aruncam şi gunoiul. Credeţi-mă că nu-i mare lucru. Un pic de voinţă face diferenţa. În loc să deschidem geamul şi să ne debarasăm de amabalaje pe carosabil, le putem pune într-o pungă şi să le aruncăm la prima oprire.
   „N-am obsevat c-am lăsat ceva în urma mea”Poate că un consult la oftalmolog ar rezolva problema sau poate doar un exerciţiu în plus de bun simţ. În timp ce unii nu observă ce lasă în urma lor, natura duce gunoaiele noastre mai mult sau mai puţin. Unele se descompun mai repede şi altele mai târziu. De exemplu, cotoarele de mere au nevoie de aproximativ 2 săptămâni să se descompună, dar atrag rozătoarele. Şi chiar nu-s cele mai simpatice animale din jurul blocului. Pungile de plastic au nevoie între 10 şi o mie de ani să se descompună datorită petrolului rafinat folosit la fabricarea lor. Pungile de chipsuri au şi ele nevoie de un timp îndelungat pentru a fi descompuse, undeva la 80 de ani. Sticla are nevoie de sute de ani pentru a fi descompusă, asta dacă se descompune vreodată. Conţine siliciu şi acesta este cunoscut drept unul dintre cele mai rezistente minerale.
     Dragă cititorule,
  Dacă ai ajuns până aici, îți mulțumesc mult pentru vizită și pentru timpul petrecut citind cele de mai sus. Dacă ți-a plăcut povestea sau te-au ajutat informațiile găsite aici, singura răsplată pe care ți-o cer este să respecți natura și oamenii care doresc să se bucure de ea (inclusiv pe tine). 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

POFFta de test la method feeder!

Despre mine

Pescuitul la method feeder